tisdag 7 augusti 2007

Standarddag

På vägen till internetcaféet igår stannade vi på ett bra ställe nere vid S:t George och drack frappé. Vi satt i skuggan i solstolar och kollade på folk och havet. Vi satt säkert i över en timme och bara njöt.

Vi skulle ju fira in Annas födelsedag igår och åkte därför till Agia Anna. Vi kom lite tidigt så vi satte oss i en bar och inte i vilken bar som helst. Jättecoolt inredd och helt öppen ut mot havet. Inte direkt grekisk men det har vi ju dygnet runt ändå.

Nästan granne med baren låg den restaurang som vi spanat in för kvällen. Den har blivit rekommenderad på Kalimera och heter Gorgona.

Vilket ställe! Pontus vaknade upp imorse och hans första ord var ”Där vi åt igår vill jag inte äta igen”. Åsorna tyckte dock att det var trevligt och att det var som att äta i en grekisk familjs vardagsrum. Man fick både middag och underhållning. Personalen sprang, skrek, svettades och stressade hela tiden. De var dock hela tiden väldigt trevliga mot gästerna. Den ena killen hade nog inte alla hästar i hissen och hans brorsa (tror vi) hade väldiga transpirationsproblem. När vi kom hade han CD-skivor under armarna och när vi ätit klart hade hela tröjan bytt färg. När vi skulle betala (det var billigt) frågade hon som bestämde över notorna (och över alla andra också faktiskt) om vi ville ha en varsin ouzo ”from us to you”. Det tackar man ju inte nej till så vi satt kvar en stund till och kollade in underhållningen. Pontus tog vid det laget upp sin PSP...
Här skålar vi för Anna!

Idag blev det lite av en standarddag. Agios Prokopios, strandtennis och gyros för oss vuxna och Pontus passion, vid sidan om fetaostpaj, crepes med vit choklad och kaksmulor. Vi köpte med oss maten och satte oss på muren vid stranden och åt.

1 kommentar:

Eric sa...

Hej!
Vad glad jag blev att ni ringde! Det trodde jag verkligen inte!

Pernilla och jag har redan mailat fram och tillbaka så jag hoppas verkligen att vi kommer ses när hon landat lite. Skulle vara jättekul tycker vi!

Idag blev jag med glasögon, jag är supernöjd faktiskt!!

Nej, nu ska vi hämta Eric och sedan hem och babbla hos grannarna.

Kram lillasyster
Ps. Vad bruna och snygga ni är, helt otroligt fräscha!